Nadal obre la porta a la construcció del reivindicat ramal dels Ferrocarrils que connecti Sabadell amb Granollers
Nadal obre la porta a la construcció del reivindicat ramal dels Ferrocarrils que connecti Sabadell amb Granollers
diumenge, 21 de Octubre de 2007
Sabadell.- El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, ha reiterat la possibilitat de connectar transversalment Sabadell amb el Vallès Oriental. En una entrevista a l'ACN, Nadal ha afirmat que deixa oberta 'la possibilitat d'obrir un ramal en direcció a Granollers, tal i com demanava el col•lectiu Sabadell Cruïlla'. Malgrat contemplar aquesta connexió, també ha assegurat que, 'a curt termini', cal iniciar les obres de perllongament dels FGC a Sabadell, que preveu que comencin 'a principis del 2008' i tenen 'un cost de 300 milions d'euros'. El director de Transports Terrestres, Manel Villalante, ja va assegurar que l'actual projecte 'no impedeix construir enllaços' però que 's'hauria de redactar un nou Pla Director'.
Les futures obres de perllongament dels Ferrocarrils de la Generalitat a Sabadell ha obert un alè d'esperança als sabadellencs que, des de fa anys, reivindiquen dues bifucarcions que connectin la cocapital, una amb Castellar del Vallès, i l'altra amb Granollers. El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, ha assegurat a l'ACN que la connexió amb Granollers és 'una possibilitat' i ha assegurat que no es descarta 'obrir un ramal que connecti transversalment les dues comarques'.
En tot cas, aquest tram no entra en el Pla Director d'Infraestructures 2001-2010, si no que es tracta d'una obra 'a mig termini', ha manifestat el conseller. Nadal ha considerat que el projecte més immediat és el que s'iniciarà 'a principis del 2008', amb la construcció de la nova estació dels FGC Sabadell-Rambla al Passeig de la Plaça Major. El pressupost del traçat subterrani amb cinc estacions noves a Sabadell i l'enllaç amb Renfe a la plaça Espanya és de 327,6 milions d'euros.
Aquest possible ramal cap a l'est es bifucaria a la futura estació Sabadell-Rambla en direcció al barri de Torre-Romeu, pels quals seria necessari construir un pont que travessés el riu Ripoll. Tot i que encara no hi ha reserva de sòl per aquesta obra ferroviària es tractaria d'unir les localitats de Polinyà, Palau de Plegamans, entrant al Vallès Oriental per Lliçà d'Amunt i Lliçà d'Avall fins arribar a Granollers.
L'entitat Sabadell Cruïlla ha estat una de les màximes impulsores d'aquesta bifurcació i ja va anunciar que el proper mes de setembre es tornarà a debatre, 'aprofitant el PDI actual', segons explica el portaveu de la plataforma, Manel Larrosa.
L'impacte de les obres al Passeig de la Plaça Major va ser una de les raons que va empènyer a fer visible les queixes dels veïns amb diversos cartells de 'Forat aquí NO', 'Tren per Torre-Romeu Sí' a moltes façanes del cèntric passeig. L'entitat ha modificat la seva proposta, 'atenent que no ha tingut el suport de la societat civil', explica Larrosa. Finalment, Sabadell Cruïlla admet que la bifurcació es faci al Passeig de la Plaça Major i demana una estació al Parc Taulí i la següent a Torre-Romeu. La Generalitat, el consistori i Sabadell Cruïlla obriran un debat sobre els FGC que s'iniciarà al mes de setembre.
El director general de Transport Terrestre del DPTOP, Manel Villalante, va explicar que aquesta bifurcació proposada per l'entitat sabadellenca suposaria 'una reducció de la freqüència de trens' i 'l'endarriment de l'inici de les obres de perllongament'. Per aquesta raó, Villalante també va reiterar la possibilitat de fer un ramal cap a Granollers, però va matisar que 'es tractaria d'un projecte posterior' ja que 'suposaria modificar el PDI ja aprovat'.
L'altra bifurcació per connectar la futura estació de l'Eix Macià de Sabadell amb Castellar del Vallès és encara una incògnita. Villalante va precisar que d'aquest tema se'n parlarà a la comissió bilateral Estat-Generalitat sobre noves infraestructues. La Generalitat i el consistori aposten per la línia del tren orbital o el quart cinturó ferroviari.
El director general de Transport Terrestre va incidir que la connexió transversal amb Granollers es tracta d'una obra que ha de tenir 'un àmbit d'acció metropolità dels quals s'ha de fer un nou PDI'. 'Estaria bé que abans del 2010 poguéssim tenir aquest estudi informatiu aprovat', va concloure.
Comentarios