Huelga del transporte


Miralles demana al govern central i al de la Generalitat que impulsin un pla estratègic pel sector del transport de mercaderies per carretera.
El coordinador general d´EUiA també ha anunciat que demanarà la celebració d´una cimera de la comissió de seguiment de l´Acord d´Entesa per a finals de novembre, “per a fer balanç i definir prioritats i nous reptes”

La vaga del transport per carretera ha centrat avui la roda de premsa del coordinador general d´EUiA, Jordi Miralles, qui ha demanat al govern espanyol “que sigui sensible i escolti les comprensibles reivindicacions del sector”. Miralles ha ironitzat en dir que espera que el govern de Zapatero doni als afectats “una resposta tan ràpida com els ha donat a les grans companyies energètiques, en acceptar la pujada de les tarifes elèctriques entre un 5 i un 6%”, i ha afegit que per l´administració central això significarà “recaptar en impostos indirectes 2.800 milions d´euros, pràcticament el 40% del que suposa la seva promesa electoral de l´ajut de 400 euros”.

El màxim dirigent d´EUiA ha reclamat “una sortida ràpida a una asfixia real” del transport de mercaderies per carretera que, més enllà de l´increment del preu dels carburants, ha atribuït a l´excessiva dependència energètica del nostre país, al fet que aquest tipus de transport hagi anat en detriment del ferroviari, a la manca d´un pla estratègic i a “les pràctiques abusives per part d´algunes empreses del sector, que tarifen els seus serveis per sota dels preus mínims marcats per l´Administració, recorrent per a fer-ho a cadenes de subcontractació i provocant així un autèntic ´dumping´ social”, en referència a la retallada de treballadors en plantilla per a que esdevinguin autònoms, amb unes condicions molt inferiors a les que tenien com a assalariats.

Davant aquesta situació, EUiA reclama que el govern central impulsi mesures per a racionalitzar el sector, que apliqui la inspecció tarifària per a frenar el dumping social i que estigui obert a l´estudi dels impostos indirectes. Quant al govern de la Generalitat, Miralles està convençut que ha de tirar endavant l´Acord Estratègic per la Competitivitat aprovat el febrer del 2005, on hi ha un apartat dedicat a ampliar la xarxa ferroviària de transport de mercaderies, i a més elaborar un pla estratègic específic pel transport de mercaderies per carretera.

Comentarios

Entradas populares de este blog

Municipalisme per a la transformació social Canviar realitats locals des de la implicació ciutadana

col·lapse als serveis d’urgències hospitalèries i als centres d'atenció primària.